بهترین چمن مصنوعی برای مناطق شمالی کشور

 

 

بهترین چمن مصنوعی برای مناطق شمالی کشور

 

 

چمن مصنوعی یا Artificial grass ، پوششی است که به صورت مصنوعی معمولاً از پلی‌پروپیلن، پلی‌اتیلن و یا ترکیب هر دو ماده در طرح‌ها و ارتفاع‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شود. به دلیل قابلیت نصب و نگهداری آسان، مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی، عدم نیاز به آبیاری و خاک‌ورزی و همچنین داشتن ظاهری شبیه به چمن طبیعی استفاده از آن برای پوشش سطوح در فضاهای سبز و ورزشی و همچنین دکوراسیون داخلی و خارجی متداول است. همچنین، در کشورهای با آب و هوای گرم و خشک، چمن مصنوعی به عنوان یک جایگزین برای چمن طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله از دکوشنل به بررسی انواع ، کاربرد، ویژگی ها و نکات خرید بهترین چمن مصنوعی در شمال کشور می پردازیم.

 

انواع چمن مصنوعی کدام است و چه کاربردی دارد؟

انواع مختلفی از چمن مصنوعی به دلیل داشتن ویژگی‌ها و مزایای مختلف، در محیط‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند. در زیر به برخی از انواع معمول چمن مصنوعی اشاره می کنیم:

 

انواع چمن مصنوعی

 

چمن مصنوعی پاییزه

چمن مصنوعی پاییزه به دلیل داشتن الیاف کوتاه و رنگ سبز کمی روشن‌تر، به شکلی شبیه به چمن طبیعی پاییزی به نظر می‌رسد. این نوع چمن مصنوعی، نسبت به چمن مصنوعی بهاره، دارای الیاف کوتاه‌تری است که باعث می‌شود بتوانید به خوبی روی آن قدم بردارید و با کف در تماس باشید. همچنین، چمن مصنوعی پاییزه، دارای مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی مختلف است و می‌تواند در برابر باران، باد و حتی برف مقاومت کند.

 

چمن مصنوعی پاییزه
چمن مصنوعی 35 میل پاییزه 2 رنگ

چمن مصنوعی بهاره

این نوع چمن مصنوعی دارای رنگ سبز تیره‌تر و الیاف بلندتری است که به شکلی شبیه به چمن طبیعی بهاره به نظر می‌رسد.

چمن مصنوعی بهاره
چمن مصنوعی 25 میل بهاره 2 رنگ

 

چمن مصنوعی ورزشی

این نوع چمن مصنوعی برای مقاصد ورزشی مانند فوتبال، هاکی و گلف استفاده می‌شود. این نوع چمن مصنوعی دارای الیاف بلند و مقاومت بالایی در برابر سایش است.

چمن مصنوعی لانه‌سازی

این نوع چمن مصنوعی برای استفاده در محیط‌های خانگی و حیوانات خانگی مانند سگ‌ها استفاده می‌شود. این نوع چمن مصنوعی دارای الیاف نرم و بافتی مقاوم است که به سگ‌ها اجازه می‌دهد بر روی آن بازی کنند و لذت ببرند.

چمن مصنوعی دکوراتیو

این نوع چمن مصنوعی برای استفاده در فضاهای داخلی مانند فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و محل‌های عمومی دیگر استفاده می‌شود. این نوع چمن مصنوعی دارای الیاف نرم و شاداب است که به شکلی زیبا به نظر می‌رسد.

چمن مصنوعی موکتی

چمن مصنوعی موکتی به عنوان یک چیدمان داخلی در فضاهای داخل ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع چمن مصنوعی نیز مانند دیگر انواع چمن مصنوعی، معمولاً از پلی‌اتیلن و یا پلی‌پروپیلن ساخته می‌شود با این حال، در مقایسه با چمن مصنوعی استفاده شده در فضاهای خارجی، بافت و نوع مواد مورد استفاده متفاوت است. به طور کلی، چمن مصنوعی موکتی از نخ‌های نازکتر و با بافتی نرم‌تر ساخته می‌شود و برای فضاهایی با پوشش فرش مناسب است.

 

چمن مصنوعی موکتی

چمن مصنوعی برای حیاط

چمن مصنوعی برای حیاط اغلب در انواع مختلفی از جمله چمن‌های مصنوعی بافته‌شده و چمن‌های مصنوعی برش‌داده موجود است. این نوع چمن مصنوعی به دلیل داشتن ظاهر زیبا، دوام بالا و نیاز به نگهداری کم، به عنوان یک جایگزین مناسب برای چمن طبیعی در حیاط‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چمن مصنوعی بالکن

چمن مصنوعی برای بالکن‌ها معمولاً از نوع چمن‌های مصنوعی بافته‌شده استفاده می‌شود. این نوع چمن مصنوعی به دلیل داشتن وزن کم و انعطاف پذیری بالا، برای استفاده در بالکن‌ها مناسب است.

چمن مصنوعی دیواری

چمن مصنوعی دیواری به دلیل داشتن ظاهر زیبا و جذاب، برای ساخت دیوارهای سبز و دیوارهای با پوشش چمن مصنوعی استفاده می‌شود. این نوع چمن مصنوعی عموماً از نوع چمن‌های مصنوعی بافته‌شده است اما با گرین وال green wall که برای ایجاد پوشش سبز بر روی دیوار بکار می رود تفاوت دارد.

 

بیشتر بخوانید: 7 ایده ی کاربردی چیدمان بالکن با چمن مصنوعی

وزن و ضخامت چمن مصنوعی

وزن و ضخامت چمن مصنوعی از عوامل مهم در انتخاب چمن مصنوعی برای هر منطقه‌ای است و باید با ابعاد و نوع سطحی که قرار است نصب شود، هماهنگ باشد. چمن مصنوعی با وزن بیشتر، معمولاً پایدارتر و مقاوم تر است و همچنین برای مناطق با باد و باران شدید همچون مناطق شمالی کشور به ویژه مازندران مناسب است.

در بازار چمن مصنوعی، اندازه‌های مختلفی از جمله ۲ تا ۵ متر در عرض و ۲ تا ۲۵ متر در طول به فروش می‌رسد. برای محاسبه مقدار چمن مورد نیاز، می‌توانید ابعاد فضای خود را با هم ضرب کرده و نتیجه را به مترمربع تبدیل کنید.

 

وزن و ضخامت چمن مصنوعی

 

ضخامت چمن مصنوعی نیز باید با توجه به نوع کاربری و مصرف کننده‌ی نهایی تعیین شود. به طور کلی، چمن مصنوعی با ضخامت بیشتر، نرم‌تر و با کیفیت‌تر به نظر می‌رسد و همچنین به پایداری بیشتری نیز دست می‌یابد. اما باید توجه داشت که چمن مصنوعی با ضخامت بیشتر، قیمت بیشتری نیز دارد. در بازار ایران، چمن مصنوعی با ضخامت‌های مختلفی از جمله ۱۰، ۲۵، ۳۵، ۴۰، ۵۰ و ۶۰ میلی‌متر به فروش می‌رسد.

 

چگونه ضخامت مناسب چمن مصنوعی خود را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب ضخامت مناسب چمن مصنوعی، باید به چند عامل توجه کنید: 

نوع کاربری

نوع کاربری که برای سطح مورد نظر پیش‌بینی شده است می‌تواند در انتخاب ضخامت چمن مصنوعی موثر باشد. برای مثال، در صورتی که سطحی برای مصارف ورزشی مانند فوتبال، هاکی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد، ضخامت بیشتری باید انتخاب شود تا بتواند فشار پاها را به خوبی تحمل کند. اما در صورتی که سطح برای استفاده خانگی و تزئینی مانند روف گاردن یا حیاط منازل استفاده می‌شود، ضخامت کمتری کافی خواهد بود.

 

شرایط آب و هوایی

شرایط آب و هوایی نیز می‌تواند در انتخاب ضخامت چمن مصنوعی موثر باشد. در مناطقی با بارندگی زیاد، چمن مصنوعی با ضخامت کمتر و با قابلیت زهکشی بالاتر انتخاب شود تا بتواند از آب رانده شده به خوبی خود را بیرون بکشد. اما در مناطقی با کمبود آب، چمن مصنوعی با ضخامت بیشتری باید انتخاب شود تا بتواند بهترین عملکرد خود را داشته باشد.

 

بازدید تخصصی

در صورتی که به تازگی قصد دارید چمن مصنوعی را نصب کنید، بهتر است با متخصصان چمن مصنوعی مشورت کنید. آن‌ها می‌توانند با توجه به شرایط منطقه، نوع کاربری و سایر عوامل، ضخامت مناسبی را برای شما پیشنهاد دهند.

 

بهترین نوع چمن مصنوعی برای شمال کشور

انتخاب بهترین نوع چمن مصنوعی، به عوامل مختلفی مانند محل کاربری، مقدار تردد، شرایط آب و هوایی و بودجه موجود بستگی دارد. همچنین، برای انتخاب بهترین نوع چمن مصنوعی برای شمال کشور، باید به شرایط آب و هوایی منطقه توجه کنید. برای مناطق با بارندگی فراوان، نوعی چمن مصنوعی با پایه زهکشی قوی مناسب خواهد بود تا از ایجاد مشکلاتی مانند پوسیدگی جلوگیری شود.

 

بهترین نوع چمن مصنوعی برای شمال 

 

محل کاربری

شما باید ابتدا تعیین کنید که چمن مصنوعی برای چه منظوری استفاده خواهد شد؟ آیا برای روف گاردن، فضای باز، ورزشگاه یا منطقه با تردد بالا خواهد بود؟ پس از تعیین محل کاربری، بهترین چمن مصنوعی را برای شرایط خاص محیط خود انتخاب کنید.

مقدار تردد

شما باید بررسی کنید که چه مقدار تردد روی چمن مصنوعی خواهد بود. چمن مصنوعی‌های ورزشی، برای مناطقی با ترافیک بالا و فعالیت‌های ورزشی مناسب هستند، در حالی که چمن مصنوعی‌های دیگر، برای مناطقی با تردد کمتر مناسب هستند.

شرایط آب و هوایی

شما باید به شرایط آب و هوایی منطقه خود توجه کنید. برای مناطق خشک چمن مصنوعی‌هایی با الیاف کوتاه که استفاده کمتری از آب دارند مناسب اند، در حالی که برای مناطق مرطوب و معتدل چمن مصنوعی‌هایی با الیاف بلندتر که استفاده بیشتر از آب دارند مناسب می باشند.

بودجه

شما باید برای خود مشخص کنید که چقدر می‌توانید برای چمن مصنوعی خود هزینه کنید. برخی از انواع چمن مصنوعی ارزان هستند، در حالی که برخی دیگر با قیمت بالاتری عرضه می‌شوند.

 

بهترین نوع چمن مصنوعی برای شمال 

 

بهترین چمن مصنوعی روف گاردن برای مناطق شمالی

یکی از راه‌هایی که می‌توانید از فضای خالی روی ساختمان خود استفاده کنید و آن را به یک فضای سبز و زیبا تبدیل کنید استفاده از چمن مصنوعی است. برای روف گاردن در منطقه شمال که دارای آب و هوای مرطوب با بارندگی زیاد است، بهترین نوع چمن مصنوعی پاییزه با پایه زهکشی قوی است.

این نوع چمن مصنوعی با الیاف کوتاه‌ و مرتب دارای یک لایه پایه بافته شده از موادی مانند پلی‌پروپیلن است که به آب اجازه می‌دهد به راحتی از آن عبور کند. همچنین، دارای یک سیستم دفع آب برای خروجی آب از زیر چمن مصنوعی است که باعث می‌شود آب به راحتی از روی سطح چمن مصنوعی جاری شود و به ریشه‌های چمن نفوذ کند.

 

بهترین چمن مصنوعی بالکن و تراس برای شمال کشور

در گذشته بالکن و تراس بیشتر برای نگهداری وسایل اضافی و به عنوان انباری بکار می رفت و یا به شکل بلااستفاده رها می شد. اما امروزه، استفاده از بالکن و تراس به عنوان محیطی زیبا و مناسب جهت استراحت، نورگیری، فضای بازی کودکان و حیوانات رواج پیدا کرده است. یک راه مناسب و به صرفه برای ایجاد فضای آرام و دنج در این بخش از ساختمان ، به ویژه برای مناطق شمالی کشور با چشم اندازهای زیبا ، استفاده از چمن مصنوعی برای بالکن و تراس می باشد.

در انتخاب بهترین چمن مصنوعی بالکن و تراس در شمال، چمن مصنوعی با الیافی به ارتفاع 10 تا 25 میلیمتر و با ظاهر ساده و تک بافت مناسب می باشد. این نوع چمن نسبت به چمن های دوبافته نظافت و شستشوی ساده تری دارد و نظارت و نگهداری کمتری می خواهد. به علاوه، چنانچه با پای برهنه به بالکن و تراس می روید بهتر است از چمن مصنوعی با لطافت و نرمی بیشتر استفاده کنید.

 

نمونه اجرای چمن مصنوعی تراس
اجرای چمن مصنوعی بهاره برای تراس در شمال

 

نکات مهم خرید بهترین چمن مصنوعی

  • از کیفیت چمن مصنوعی اطمینان حاصل کنید و همیشه چمن با کیفیت بالا و مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی را انتخاب کنید.
  • هنگام خرید چمن مصنوعی، ابعاد فضای خود را بررسی کنید و چمن مصنوعی را با سایز مناسب برای فضای خود انتخاب کنید.
  • از تولید کنندگان معتبر چمن مصنوعی خرید کنید؛ چمن مصنوعی از برندهای معروف و با تجربه در بازار عرضه شده، کیفیت بیشتری دارند.
  • چمن مصنوعی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شود، بنابراین از تنوع در طرح و رنگ استفاده کنید تا بهترین چمن مصنوعی را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید.
  • قیمت چمن مصنوعی بسیار متفاوت است و باید به دقت بررسی شود. قیمت بالای چمن مصنوعی دلیل کیفیت بالای آن است، اما باید به دقت مقایسه شود تا هزینه مناسبی پرداخت کنید.
  • هنگام خرید چمن مصنوعی، از فروشنده تضمین کیفیت خواسته و اطمینان حاصل کنید که در صورت وجود مشکل در چمن، می‌توانید آن را بازگردانید.
  • قبل از خرید چمن مصنوعی، از خدمات پس از فروش فروشنده مطلع شوید تا در صورت بروز مشکل به راحتی بتوانید از خدمات آنها استفاده کنید.
  • اگر خودتان چمن مصنوعی را نصب نمی‌کنید، از نصابان حرفه‌ای و ماهر استفاده کنید تا نصب بهتر و با کیفیت‌تری داشته باشید.

 

بهترین چمن مصنوعی برای مناطق شمالی کشور

 

نصب و نگهداری چمن مصنوعی

نصب چمن مصنوعی به دقت و دانش فنی خاصی نیاز دارد تا به درستی انجام شود و چمن مصنوعی شما برای مدت طولانی به خوبی عمل کند. بنابراین، بهتر است از نصابان مجرب در این زمینه کمک بگیرید یا به دقت و با توجه به راهنمایی های تخصصی پیش بروید.

قبل از نصب چمن مصنوعی، باید سطح زمین را آماده کنید. باید از برگشتن خاک از سطح زمین جلوگیری شود و سطح زمین صاف باشد. همچنین، باید از وجود سنگ‌ها و شیارهای عمیق در سطح زمین جلوگیری کنید.

بعد از نصب چمن مصنوعی، باید از آن مراقبت کنید. به طور منظم آن را آبیاری کنید و از ورود گل‌ها، علف‌ها و گرد و غبار به آن جلوگیری کنید. همچنین، باید به مراقبت های دیگری مانند تراشیدن و تعویض پارچه های خراب نیز توجه کنید.

 

قیمت چمن مصنوعی

قیمت چمن مصنوعی به عوامل متعددی مانند نوع چمن، ضخامت، کیفیت و برند مربوط می‌شود. در ادامه به برخی از این عوامل و مقایسه قیمت چمن مصنوعی هایی که در بالا اشاره شد می پردازیم:

  • قیمت چمن مصنوعی بهاره و پاییزه از لحاظ ضخامت، کیفیت و برند متفاوت است، اما به طور کلی چمن مصنوعی پاییزه با قیمت بیشتری همراه است.
  • قیمت چمن مصنوعی با ضخامت بالا که معمولاً برای مصارف بازی کودکان و ورزشی استفاده می‌شود، از سایر انواع چمن مصنوعی بیشتر است، زیرا برای تحمل فشار و استفاده شدید طراحی شده‌اند.

برای انتخاب بهترین گزینه برای خود، بهتر است که با تأکید بر نیازهای خود، مقایسه و مطالعه محصولات مختلف و قیمت‌های آن‌ها را انجام دهید و سپس تصمیم‌گیری کنید. همچنین، می‌توانید با متخصصان چمن مصنوعی مشورت کنید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

چمن مصنوعی را از کجا تهیه کنیم؟

شما می‌توانید چمن مصنوعی را از فروشگاه‌های عرضه مصالح ساختمانی یا دکوراسیون داخلی تهیه کنید. همچنین، سایت‌های فروشگاهی همچون دکوشنل نیز چمن مصنوعی را به فروش می‌رسانند. در صورتی که به دنبال بهترین چمن مصنوعی با کیفیت و قیمت مناسب هستید، می‌توانید برای خرید حضوری به فروشگاه ما و برای خرید آنلاین به سایت دکوشنل مراجعه کنید.

بهتر است که با تأکید بر نیازهای خود، مقایسه و مطالعه محصولات مختلف و قیمت‌های آن‌ها را انجام دهید و سپس تصمیم‌گیری کنید. همچنین، می‌توانید با متخصصان چمن مصنوعی مشورت کنید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

0 0 اخذ رای
دیدگاه ها
عضویت
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد درون خطی
نمایش تمام نظرات
سبد خرید
هیچ محصولی در سبد خرید موجود نیست!
خرید را ادامه می دهم